Gårdagens ridlektion(er) på Arkas och Boyen

Igår red jag istället för en i min lillasysters ridgrupp innan mig, för hon bröt armen förra ridlektionen på bus Rufus :(

Första passet, här red jag i min lillasysters ridgrupp!

Fick iallfall rida Arkas för första gången, så himla fin!  På schemat stog det "volter". Vi skulle göra 3 volter på ena långsidan och 3 på andra långsidan. Så att det blev som 8 volter.
Svårt att förklara så här får ni en ritning istället, jag har ju en sån bra rittalang osv...

Haha omg vad fult..

Men det gick iallfall superbra, men han ville ta ner huvudet i marken rätt ofta så jag fick ta upp släppa efter, ta upp släppa efter. Fast efter ett tag gick det jätte bra.

När vi galopperade ena varvet gick det jättebra, försökte få honom samlad för han ville görna dra iväg.
Andra varvet gick det bra, men sen blev han rädd föör Ama, haha så han blev upphetsad och pigg.
Försökte bara att få honom lugn då.
Är väldigt nöjd iallfall :)

Från filmen, världens sämsta kvalite ♥

Mamma filmade lite, så om ni vill se så får ni kommentera ! :D

Andra passet, direkt efter!

Fick Boyen här så det var bara att hoppa av Arkas och sitta upp igen, fast på Boyen.
Vi skulle ha markarbete, alltså är det hoppning nästa gång.
Vi skulle vända över ridbanan frånn B till E i trav, och trava över bommarna i mitten.
Det gick sådär, han blev pigg och stark.

I galoppen gick det också sådär, var tvungen att fatta i hörnen för han skulle förstå. Det blev ganska mycket avbrott i ena varvet men andra var han super duktig ♥ Man ska inte kräva för mycket på han, han är bara 6 år!

Mitt i ridpasset så tappade han en sko, hmm konstigt.

Gammal bild på Boyen ♥

Ojoj nu blev inlägget väldigt långt, haha hoppas ni orkar läsa !






Kommentarer
Postat av: Emmmaaaaaa !

JAAAA HANNAH SNÄÄÄÄLLA LÄGG UT VIDEEEOOON !!! DET ÄR SÅÅÅÅ INTRESANT NÄR DU RIIIIDER !! :DDD <3333 MIN LILLA PUUSSSUNGEEEE <3333

2011-08-31 @ 18:59:42
Postat av: Emilia

Lägg upp filmen :) <3

2011-08-31 @ 21:16:38
URL: http://saning.blogg.se/
Postat av: Tove

Ja! lägg upp filmen! :D<3

2011-09-01 @ 09:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0