Markarbete på piiiigg ponni (från när jag red i tisdags)

Hästarna har ju inte gått några lektioner nu när det har varit påsk och så, så alla hästar var väldigt pigga speciellt Rufus som jag red !
Han hade gått 2 lektioner innan mig och en lektion hade han kastat av en.

Övade på att få han lugn, som gick ganska bra i skritten och traven. Men i galoppen rusade han gärnet.
En gång i galoppen kom Boyen för nära Rufus och skulle vända över och då blev Rufus jätte sut och började sparka bakut ett antal gånger, som tur var höll jag mig kvar. Maya fick hans hovar på sig :/
Men annars gick det väll bra, gjorde en övning i både trav och galopp. Vi slutade med övningen i galopp.

Den här övningen gjorde vi (det är sockerbitar) först i trav och sen hela i galopp :)

Volten blev inte så rund och strecken inte direkt raka, haha :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0