Gårdagens ridlektion

Igår red jag, fick busiga fjordingen Jubenita. Vi skulle ha markarbete, vi red till sandtaget och hade lite markarbete där.

När min lillasyster red där sist så ramlade hon av på henne för hon brukar bocka lite :P
Hon som red henne innan mig igår hade också ramlat av på sandtaget, busiga ponnyn.

Det var jätte kul på sandtaget vi hoppade lite stockar, först skulle vi hoppa 2 st runt en volt.
Sen gjorde vi en liten bana, först hoppade vi över ett lite längre hinder och lite högre sen ett annat.
Sen skulle vi vända snett igenom och skutta ett litet hinder mellan ett träd.
Jubenita var duktig, bara jag som klantade mig i början men sen gick det bra :D

Nästa gång är det hoppning vi ska hoppa bana :)


Gammal bild på oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0