Red barbacka på Rufus

Hej på er:D

Idag så red jag barbacka på Rufus, gick inte speciellt bra.

Från början gick det rätt så bra, när vi galopperade på volterna första gången så gick det bra.
Andra gången så vart det inget galopp för han drar ner huvudet så man nästan ramlar av.

Resten av lektionen så red vi cadrilj, jag och Matilda var i ett par, hur man nu säger?
Det gick inte speciellt bra, han drar ner huvudet.
När jag skulle skänkla så började han galoppera nästan.
Det kändes som jag förstörde för Matilda.
Fast det gick ändå rätt så bra.

Vi fick även protokollen från hoppprovet förra veckan:
Så här såg scemat ut lite snabbt:

Ryttaren

ryttarens sits-mellan hinder-inverkan

kommentar, Bra galopp synd på travinslagen.   Poäng 5

Ryttarens sits-över hinder

kommentar  Mjukt                                          Poäng 6

Rittens genomförande

vägval                                                          Poäng 6

Tempo och rytm kommentar Ojämt                 Poäng 5

Helhetsintryck                                           Poäng 5

Total summa   27 poäng. Om man får mindre en 25 så får man inte godkännt.

Ja det var det, som ni såg så fick jag mindre poäng för travinslagen:(

Rufus<3

Ange alt-text här. Bilden på Rufus är från värmdö ridklubbs hemsida.

Puss & kram


Kommentarer
Postat av: Julia

Heej Hannah <3



Kul de var på kadriljen :D



Jag tror du inte förstörde för Matilda <3

2009-12-20 @ 00:04:33
URL: http://bloommaan.blogg.se/
Postat av: Matilda

Du förstörde verkligen inte för mig :O

Puss & kram <33

2009-12-20 @ 11:10:51
URL: http://misseen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0