Bättre lycka nästa gång!

Tävlade Wonco idag så tänkte skriva lite om framridningen och ritten!


Innan vi skulle sitta upp, jag ser ut som ett mongolin men han är sööt!

Framridning: När jag gick in i ridhuset blev han rädd för lite spån dom hade lagt in i ridhuset, så ja han är väldigt rädd av sig.
När jag red fram försökte jag få honom i ett bra tempo, hade sporrar på mig dessutom för han brukar vara så seg.
Men idag var han faktiskt ganska pigg, tur det!
Vi började hoppa fram på första hindret, första gången vägrade han för att det var inte ett vanligt hinder.
Men nästa gång gick det bättre!  Sen hoppade vi på det 4:e hindret, och det gick brabra :)

Ritten: Första hindret hoppade han över utan problem.
Andra hindret var ett plank hinder, där vägrade han -.- Kom på hindret en gång till men då mer inramat och bättre skänkel, då hoppade han :)
Sedan var det 2 hinder på långsidan som han hoppade över galant!
Det 5:e hindret var någon liknade snett igenom hinder, då sprang han förbi. Nästa gång gick det mycket bättre.
Sedan var det sista hindret som inte gick så bra, han blev rädd för någon Bovida sak. Därmed blev jag utesluten..
Men fick ända hoppa det hindret, då kom jag över och red in i mål.
Linn filmade även, så ni kanske får en film sen!

Lite bilder jag klippte ut ur filmen, därav dålig kvalié och suddiga!


Sööta ponni ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0